5 cvikov ktoré vás naštartujú do nového dňa

Posted on Posted inŠport

Ak sa donútite každé ráno vstať aspoň o desať minút skôr a do svojho denného režimu zahrnúť zopár jednoduchých cvikov verte že sa vám bude žiť ľahšie. Rozhýbanie tela a krvi v žilách, vám jednoducho dodá dostatok energie na celý deň.
 
joga

  1. Prvý cvik nesmie byť nikdy príliš prudký. Po prvé by vaše telo dostalo šok. Dýchaniu, ale i svalom a kĺbom, by ste takto skôr uškodili. Hneď ako vstanete z postele si popreťahujte celé telo. Nejedná sa o konkrétne cvičenie. Môžete vzpažiť obe ruka, ktorú budete naťahovať smerom k stropu, alebo svoj chrbát mierne ohnúť dozadu a potom dopredu. Jednoducho urobte rôzne pochyb, ktoré príjemne ponaťahujú svalstvo celého tela.
  2. Ak cítite, že sa svaly dostatočne prebrali, môžete pristúpiť k druhému cviku. Ľahnite si na pevnú podložku, bruchom dole. Ruky položte vedľa hlavy a celé telo nadvihnite tak, aby sa vám chrbát prehol smerom dozadu. Celé nohy a aj panva ostávajú na podložke. Hlavu príliš nezakláňajte, snažte sa ju skôr držať v jednej rovine so zvyškom tela. Zamerajte sa hlavne na dýchanie. Pri prehýbaní vydychujte a pri návrate do základnej polohy, sa naopak nadýchnite.  Cvik zopakujte aspoň päťkrát. Rozhýbete si ním celé telo a zároveň popreťahujete chrbticu.

box

  1. V tomto momente ste už dostatočne rozhýbaní, takže môžete pristúpiť k cvičeniu na rozprúdenie krvi. Začnite vždy nohami. Ideálne je ak budete  na mieste, aspoň minútu na striedačku zdvíhať obe nohy. ide v podstate o vysoký cval. Medzi jednotlivými striedaniami podskočte.
  2. Teraz prichádzajú na rad ruky. Zovrite päste a boxujte aspoň minútu smerom pred seba.
  3. Po tom, ako sa dostatočne pretiahnete a rozhýbete, prichádza na rad malé upokojenie organizmu. Ľahnite si na chrbát a minimálne tri minúty zhlboka dýchajte. Môžete jemne pokrčiť kolená a vytriasť stehenné aj lýtkové svaly. To isté urobte aj s rukami. predpažte ich a svaly poriadne popretriasajte.

4.2
26